Bir dalda farklı iki müzik…

Geçen gün media playerda bilgisayarda müzik dinliyordum birden bir şarkı duymaya başladım; böyle insanın içine işleyen bir ses, hayal gibi bir müzik, esir eden sözler derken kimdir nedir bu şarkı diye açıp baktım; Sabahat Akkiraz’dan “Gemi” diye bir şarkı çıktı.Bilgisayarımda olduğunu bile bilmiyordum, tamamen tesadüf eseri dinledim ama çok beğendim..O günden beri deli gibi dinliyorum; sanki dünyada başka şarkı kalmamış gibi bıkana kadar dinlemeye devam diyorum..Zaten benim sorunum da o galiba; bir şarkıyı beğendim mi onu suyunu çıkarana kadar dinliyor, sonra da aradan uzun bir üç ay geçmeden dönüp yüzüne bakmıyorum..

Bir diğer şarkıdan daha bahsetmek istiyorum..Geçenlerde Mad Men’in yeni sezon tanıtımında kullanılan reklamlarda veriyorlardı bu müziği; David Carbonara – Babylon..Aslında bir bölümün içinde de vardı ama hatırlayamıyorum şimdi hangisinde olduğunu..Bu müziği dinledikten sonra kardeşim deli gibi aramaya başladı netten, uzun bir süre youtube bu ihtiyacımızı karşılasa da, geçenlerde bulmuş kardeşim gönderdi bana..Şarkının kendi içinde ayrı bir hikayesi varmış, kardeşim anlatmıştı Babil’e duyulan özlemi anlatıyormuş galiba..

Gerçi ne anlattığı yabancı müziklerde beni pek alakadar etmiyor; sadece ses nasıl, müzik nasıl; ben bu ikiliye karşı nasıl tepkiler içine giriyorum bu kısımlar ilgi alanıma giriyor..Ve bu müzik harika bir şey, insanı bir yerden alıp başka bir yere sürükler –tabi düşüncelerde-..Dinleyip dinleyip sömürdüğüm müziklerden bir tanesi, tavsiye ederim..( İndirmek için şarkıların üstüne tıklayın)

Bir Cevap Yazın

