Kabir Hikayeleri ve korku filmi geçmişim..

Korku filmlerinden nefret ediyorum..Küçükken de ediyordum şimdi de ediyorum, yaşlanınca da edeceğim..Hani derler ya “can çıkmadan huy çıkmaz” diye benimki de öyle bir şey; korkak bir bünyem var..Korkuyorum, yani orada gördüğüm şeylerin hiç birinin gerçek olmadığını bile bile korkuyorum; etkileniyorum, gece uyumakta zorluk çekiyorum..Ve sırf bunun için korku filmi izlemekten kaçınıyorum..Özellikle gidip satın almam, televizyonda denk gelirsem oturup izlemem..

Ben küçükken Elm Sokağı Kabusu vardı, o zaman izlememiştim hala da izlemedim.O zamanlar sanırım beşinci sınıftayım arkadaşlarım izlemiş ve sanki “bak ben korku filmi izledim ve de korkmuyorum” dercesine bir edayla bana anlatıyorlar filmi..Allah’ım o nasıl bir gündü öyle; benim tarihimde kara gün diye geçer; dinlemekle bile korktum..Geceleri uyumaya korkuyorum Freddy gelip beni de öldürecek diye.Ama bu sefer de karanlıktan ve içinden neler çıkacağından korkuyorum..Sanmayın ki bu korkularım ben büyüyünce geçip gitti; yaşın getirdiği olgunlukla artık daha sağ duyulu düşünüyorum, hayır böyle bir şey olmadı..

Her ne kadar büyüksek de korku filmleri konusunda zihin yaşım beş olarak çakılı kalmış, kaldırana aşk olsun, büyümüyor ve büyümemekte ısrar ediyor..Durum böyle olunca korku filmlerinden kaçınmam ve de bu türü sevenlerle asla böyle muhabbetlere girmemem gayet doğal karşılanabilir bence..Ben ki,-artık nasıl bir hayal gücüne sahipsem- daha izlemeden, daha korkunç bir sahne görmeden kendimi korkacağıma o kadar şartlamışım ki “The XFILES”ı bile izlemekten kaçınmıştım küçükken.Oysaki tek gördüğüm sahne Scully’inin bir trenin peşinden koşuvermesi o kadar..Ben de şimdi düşündükçe kendime pes diyorum ama o zamanlarda insan böyle düşünemiyor işte..Sırf bu korkum yüzünden Tgrt’de yayınlandığı zaman tek bir bölümünü dahi izlememiştim..Sonra cnbc-e verdi de X-Files korkumuzun üstesinden de gelebildik..

Sadece kendime yapsam iyi, kardeşime de yapıyorum aynı şeyi..Zavallımı “izleme çok korkarsın” diye nice şeylerden mahrum etmişim de daha sonradan o söyledikçe hatırlıyorum..Tabi Gizli Dosyalardan korkan bir zihniyet olarak daha sonra Millennium gibi bir diziyi nasıl hiç korkmadan izlemişim hiç anlamadım.Buradan da şahsım adına şu sonuç çıkar ki, “he rşey zihnimde bitiyor aslında..” Filme korkacağım ben bundan diye başlarsam korkuyorum, aksini düşündüğümde ise hiç korku hissetmiyorum..

Hayır be insan, madem korkuyorsun biraz bilimsel temellere dayandırılacak bir film seçte sonrasında kendini rahatlatıver..Veya bilmiyorum korku olsa bile içinde azcık mizah olsun da arada bir iki espri yapayım derken ortamdaki o –gözle görülecek- korku yüklü gerilimi kır..Bir öğlen vakti boş yere korkma; sonra bunun gecesi var diye düşünmek zorunda kalma..Ama yaptık işte bir salaklık; çoğu yerde gözümüz kapalı dahi izlesek bile korktuk bir kere, arkamızda bizi takip eden birileri varmış gibi hissetmeye başladık..

Her ne kadar korku filmleri hakkında kısır bir bilgiye sahip olsam da; bu film için yüzsüzce “adamlar güzel film yapmışlar gerçekten” diyen bir yorum ataçlayacağım bir köşeye..Tabi benim yorumum burada ne kadar tarafsız algılanır bilemem orasını..Korkuyorsanız izlemeyin, benim düştüğüm o hataya sizde düşmeyin..Bu arada son olarak konusunu da şuraya alıntı yapayım ve yazıyı bitireyim;

“Yeni mezun genç bir psikiyatrist ve eşi, kendilerine önerilen teklifi kabul ederek bir akıl hastanesinde göreve başlarlar. Kısa bir süre sonra hastane koridorlarında gezinen hayaletlerin lanetli hikayeleri ile gizemli olayların ortasında olduklarını fark ederler. Hastaneden kaçmaları kolay olmayacaktır…” diye her yerde filmi böyle anlatmışlar.Ama ben farklı bir film mi izledim diyesim geliyor şimdi, çünkü bu açıklamanın benim izlediğim filmle yakından uzaktan alakası yok..Madem bir film hakkında bilgi veriyor siteler doğru versinler o zaman diye seslenmek istiyorum ama susuyorum işte gürültü kalabalığı olmasın diye..

Ve son olarak bir başka sitede de bu filmin türü için “dram” yazmışlar, valla çok alındım.Ne yani ben şimdi bir dramdan mı korkmuşum…

Bir Cevap Yazın

