Terminator-Makinaların isyankar davranışları..

Terminatör serisini ilk ne zaman izlemeye başladım tam olarak hatırlamıyorum ama sanırım ilk okul yıllarıma denk gelebilir.O zaman için harika bir film benim gözümde –gerçi şu an içinde öyle- izledikçe hayran kalıyorum, izledikçe ben de o filmin içinde olmak istiyorum.Ortada gelecekten gelen robotlar, geleceği kurtarmak isteyen çocuğun peşindeler.Tabi önce annesinin, bulup yok edecekler kadını ve her şey hallolmuş olacak..Nasıl izliyorum ama ne zaman verse televizyon yapışıyorum ekrana..

İlk film böyle güzel bir izlenim bırakmışken bende, sonrasında ikinciyle karşılıyorum; ki burada kötü robot birden iyi oluvermiş.Daha ilkinde herkesin korktuğu o dev cüsse, taştan surat şimdi bizim tarafta bir taraftan çocuğa babalık ederken bir taraftan da robotları yapanı öldürmeye çalışıyor.Yıllar sonra üçüncü film çıkıyor ortaya; Arnold Schwarzenegger yine dev cüssesi içinde, ama bu sefer makyajın da kapatamayacağı şekilde yaşlanmış, valilik görevi arasında şu filmi de aradan çıkarayım demiş..

Üçüncü filmin bende başka bir önemi daha vardır ki burada John Connor’ı canlandıran şahsiyet o zamanlarda kardeşimle deliler gibi izlediğimiz Carnivale’de baş rol oynayan Nick Stahl..Adama karşı inceden bir sempati içindeyken, bir de merak ettiğimiz bir devam filminde oynaması işleri bizim açımızdan daha zevkli bir hale sokmuştu.Neyse o filmi de izledik; ha beğendik beğenmedik orası ayrı mesele ama sonuçta benim açımdan çok güzel bir seri izledik..

Bu aslında Geleceğe Dönüş serisinde olduğu gibi insanı bilim kurguya adeta sürükleyen filmlerden bir tanesi..Seviyorum bu filmleri, her ne kadar bu sıralar Arnold Schwarzenegger oldukça gözümüzden düşse de kabul etmek gerekir ki biz bu adamın filmleri ile büyüyen bir nesil olduk..Kaslı kaslı adamlar her filmde kavga ederken, iyi adam her zaman kötünün canına okurken – Rambo serisinde de olduğu gibi- biz ağzımız açık izlemiştik.Tabi burada biz diye kastettiğim “benim çocukluğum” oluyor, yanlış anlaşılmasın.Neyse ne diyordum ben yine konu dağıldı gitti; bu filmin ben de bıraktığı etkiden bahsediyordum..

Şimdi de cnbc-e de verilen Terminator: The Sarah Connor Chronicles var, ona bakıyoruz ailecek..Daha iki bölüm izledik ama heyecanına kapılmamak elde değil; inşallah sıkmaz diyerek bu konuyu burada kapatıyorum..Bir de cnbc-e demişken yine orada verilen Battlestar Galactica için şu sıralar dönen tanıtım reklamında bir söz var; “hükmedemeyeceği şeyi yaratma” diyor..Bu sözü ne zaman duysam aklıma yine ister istemez Terminator geliyor, sonuçta aynı mantık var her iki yapımda da..Seviyorum bu filmi..

Bir Cevap Yazın

