Pan’s labyrinth (El laberinto del fauno) …

Ben sanırım filmlerin içeriğinden çok onları nasıl satın aldığımı daha net hatırlıyorum, zira aklıma ilk etapta gelen şey nasıl aldım, nerden ve tabi ne kadara aldım soruları oluyor.Yine bu kuralı bozmadan bu film için diyebilirim ki, bir staj çıkışı –bütün gün azarlanmış ve dünya artık kapkaranlıktı benim için- moralimi düzeltmek için elimdeki bütün parayı harcayarak beş-altı tane film almıştım; bu da içlerinden birisiydi..

Kardeşim yurttayken izlemiş ve överek anlatmıştı.Ben de tek başına geçtim ekranın karşısına başladım izlemeye..Bir kere film hakkında hiçbir şey bilmesek bile kapağına bakmak dahi insanı “mistik” bir şeylere davet eder nitelikte..Küçük bir kız çocuğunun annesi ile başladığı yeni bir yaşamın içinde onu bekleyen bir masal.Veya bulunduğu ortamdan kaçmasını sağlayan ikinci bir sığınak..

Öyle karakterler görüyorsunuz ki, sanat yönetmenlerini bu görsellikten dolayı takdir etmeden geçemiyorsunuz.O mistik masalımsı hava, heyecana sürükleyen hikaye ve tabi bunları bütünleyen müzik derken çok güzel vakit geçiriyorsunuz bu filmi izlerken.Ancak sonu, sizi biraz muallakta bırakabilir.Realizm ve sürrealizm arasında seçim yapma hakkı size bırakılıyor ve siz aslında nasıl bir insan olduğunuzu da görüyorsunuz..

Ve son bir itiraf; her ne kadar o kadar artıları bulunsa da bu filmi izlerken bazı sahnelerinde korkmadım da değil, o kadar heyecan katıyorlar işin içine yani.

4 thoughts on “Pan’s labyrinth (El laberinto del fauno) …

  1. tavsiye üzerine film izlemeyi çok severim
    ama en az onun kadar sevdiğim bir şey ise hakkında hiçbir şey bilmediğim şeylerti izlemektir
    panın labirenti de öyledir benim için işte
    sadece sinemaya gidelim dedik ve o afiş bizi çekti
    pişman değilim
    sertti biraz sanki

  2. @ mavi

    Evet masalsı başladı ve çok sert bitti, en azından son kısımlar bizi çarptı braz desem daha doğru olur.Yine de sanki açık uçlu bitmiş gibi geldi; he rşey gerçek de olabilir, kızın hayal gücü de olabilir.Ben hala kestiremedim, bir daha izlemek lazım demek ki..

  3. Bugün filmleri çiftledim. Another World’den sonra oturup bu fimi de izledim. Çok zeki ve aradığı cesareti uçsuz bucaksız hayal gücünde arayıp bulan, fazlasıyla da güzel bir kız gördüm bu filmde. kolay kolay hiçbir filmde üzülmem, ama bu filmin sonunda içim cız etti. Bana göre filmde dünya müthiş bir insanı yitirmişti.
    Aslında bu filmi daha önce de bir yerlerde görmüştüm. Afişine bakıp aşırı mistik bulduğum için filmi erteledim. Bu yazıyı okuyunca gidip izlemeye karar verdim. Haksızlık etmişim. Hayallerle kaplı bir hikaye yerine oldukça acı gerçekleri sunan , anımsatan bir film gördüm. Çok güzeldi. Teşekkürler Ofori 🙂

  4. @külkedisi
    Uzun zaman önce izlemiştim, ama sen bahsedince bir daha canım çekti, belki bu akşam yine izlerim..

Bir Cevap Yazın

