Jane Eyre..

Jane Eyre..Benim hayatımın kitabı olur kendisi..Çok iyi hatırlıyorum ben lisedeyken – o kadar uzak geliyor bana- kardeşim arkadaşından almıştı ve yaz dönemine denk gelmişti.Kitap o kadar sarmıştı ki bizi, resmen saat tutarak okuyorduk, yarım saat o yarım saat ben.Böyle bir manyaklığı başka hiçbir kitap için yapmadım şimdiye kadar, ve o yarım saatin geçişini beklemek sonra kitabı eline alıp kaldığın o “en heyecanlı” yerden devam etmek kadar doyum verici bir duygu daha olamazdı..En heyecanlı yere ulaşmak için sayfalar çevirmeye gerek yoktu, aramaya; zira kitabın her yeri heyecanlıydı..

Bir Jane vardı, öksüz ve mahsun..Bir de onun yaşadıkları; korkuları, endişeleri, “efendim” dediği ve bakmaya bile kıyamadığı sevgili Rochester’ı..Bir de ben vardım, ne zaman bu kitabı elime alıp okusam aynı heyecanı bıkmadan usanmadan yaşayan..Kaç kere okudum bu kitabı bilmem, hatta okumak bir yana kaç kere satın aldım onu da bilmem..Ben alıyorum, kitap kaybolup gidiyor; kardeşim alıyor kitap yine kaybolup gidiyor..

Ve biz bıkmadan usanmadan almaya devam ediyoruz.Geçenlerde kuzenimde okudu; hatta bir yerinde ağlamış bile..Seviyorum bu kitabı, seviyorum o korkunç Rochester’ı..Bazen nefret ediyorum Jane’den, o ketumluğunsan dolayı, bazen kendimden nefret ediyorum ona karşı böyle hisler içine girdiğimden.Velhasıl sevilesi bir kitap..Keşke Charlotta Bronte çok yaşasaydı da daha nice kitaplar yazsaydı dedirten eseri..Seviyoruz işte, ailecek..

8 comments

  1. Kitabı okumadım ama BBC yapımı dizisini izledim. Güzeldi. Ben yarım saatte bir kitabı elimden asla bırakamam. İyi anlaşma yapmışsınız. Bak ben bunu Jane Austen eseri sanıyordum. Sayende bir şey daha öğrendim. Sadece bir kitap tanıtımı mı var? Bu konuda seni de kendimi de çok eskik buldum. Ben de sadece iki tane yazabildim. Şu anda Zülfü Livanelinin Leyla’nın Evini okumaya başladım. Bitirince onu yazacağım. Kitap tanıtımları pek ilgi çekmiyor bunu farkettim. Çok üzücü.

  2. @ la fea

    Kitap okumuyorum da ondan bir tanıtım yazamıyorum; ne olacak bu halim hiç bilmiyorum valla..Lisedeyken okurduk, üniversiteye gittik cehaletle yüzleştik 🙂 Arada sırada eserse okuyorum artık, düzenli okumakmış tarih oldu; utanarak yazıyorum valla..

    Ama bu kitabı okumanı çok isterim, benim için özel bir kitap; nasıl da içimi titretirdi..

  3. Kırmızı Pazartesiyi oku. Hem ince hem de sürükleyici bir kitap. Blogumda tanıtımı var. G. G. Marquez olağanüstü bir yazar bence bende tembellikten kitap okumuyorum. İnternette daha çıok zaman geçiriyorum. Bunun içinde vicdan azabı duyuyorum çünkü kitap okumak benim için bir yaşam biçimi. Öyle çok derin mevzulu kitaplar okumuyorum ama yine de hiç okumamaktan iyidir. Artık gazete bile okumuyoru ama çok sıkıcı olduğu için 😛

  4. @ la fea

    Kitapçıya gidip özellikle soracağım o kitabı..Aynı şey bende de var, resmen vakit bulsam bile elim bir türlü kitaba gidemiyor, internete müptala olmuş gibiyim, hani buradan kitap indirip okusam daha bir şevke okurum gibi geliyor..Çok kötü bir net bağımlısı oldum ben, bak her yerde bu durumumu da kabul etmiyorum, daha çok inkarları oynuyorum ama durum böyle..

  5. jane eyre i okuyalı çokkk oluyor
    o kadar oluyo ki ne zaman okuduğumu unuttum
    aynı kitabı hiç iki kere okumadım ben yahu nasıl yapıyorsunuz o işi anlamadım açıkçası xD

    kitaba sardım bu aralar yine
    her hafta yeni bir tane
    yaşadığımı hissettiriyor bana
    her şeyden geçerim,kitap okumaktan geçemem ben. bazen şartlardan dolayı ara veriyorum. saçma bi kitap geçiyo elime bi ayda bitiyo sonra elim başka kitaba gitmiyo bi süre 15-20 gün
    sonra kendime gelip tekrar başladığımda yenilerine
    o geçen boş sürede ölü gibi olduğumu hissediyorum (=
    diziymiş filmmiş fani işler gelin kitap okuyalım hep beraber xD
    ammada edebiyat reklamı yaptım xD

  6. ahhh kesinlikle benim de hayatımın kitabıdır Jane Eyre::D
    ama buraya yorum yapmamı sağlayan kitabı kardeşinle dönüşümlü okuduğunuzu yazdığın bölümdü biz de kız kardeşimle Harry Potter serisini öyle okurduk bölüm bölüm paylaşarak tabi kim bölüm olarak öndeyse avantaj onda olurdu ahhh beni çok eskilere götürdün çok teşekkür ederim bu yüzden kardeş olmak ne güzelmiş onu hatırladım:DD

  7. @ kuncuykutay

    Kardeşler olmasa ne yapardık bende bilmiyorum ama paylaşılan ve aslında paylaşılmak “zorunda” kalınan bir kitabın tadını hiç bir şeye değişmem.Belki de sırf bundan dolayıdır Jane Eyre sevgim, daha dün kitapçıda yeni bir tane almak istediğimde kardeşimle verdiğim savaş.Kaç tane aldım ve kaybettim sayısını bile unuttum.Bir de son versiyon yeni filmini izledin mi, ben şahsen çok ama çok beğendim..

  8. hayır izlemedim ne yazık ki dikkatimden kaçmış rica etsem bilgilerini paylaşır mısın filmi izlemeyi çok isterim de:DD

Bir Cevap Yazın

