Evita – Ağla Arjantin Ağla..

Don’t cry for me argentina
The truth is i never left you…

Bir gece yarısı izlemiştim bu filmi; TRT 2 saolsun güzel bir sürpriz yapmıştı bana..Öylesine izlemeye başladığım ve yine “öylesine” vurulduğum filmlerden.Arjantin’in Eva Peron’u, hiç tanımadığım kadın o kadar güzel bir şekilde anlatılmıştı ki, Madonna’ya orada hayran kalmamak elde değildi.film cenaze sahnesiyle başlıyor, karanlık kasvetli bir ortam; herkes ağlıyor, Arjantin yas tutuyor ve ben o anda “kim bu ölen ve neden arkasından bu kadar ağlanıyor” diyorum..

Sonrasında ise, işte bu nedenler harika bir müzikal eşliğinde anlatılıyor..Bir kere hikaye güzel, bir de üstüne müzikal olarak sunulması, Antonio Banderas’ın köşede nerdeyse anlatıcı rolünde gerçekleri dile getirmesi derken size çok güzel bir film çıkartıyorlar ortaya..İlk izlediğimde çok etkilenmiştim, sonra geçenlerde yine bir ara verdiler cnbc-e’de..O zaman daha ılıman izledim ama yine de bu film hakkında ki “harika” fikrim kolay kolay değişmez..

Daha sonra filmin soundtrackını da bulmuştu kardeşim bana, şimdi kaybettim gitti ama müzik kafamın içinde istediğim an dönmeye devam ediyor.Aslında film Eva’nın ne kadar yüce gönüllü, halkı için her şeyi yapabilecek bir kadın olduğunu anlatmıyor; eve kimdi, neydi, nasıl o konuma geldi, halkın sevgisini nasıl kazandı ve sonunda nasıl öldü bunu anlatıyor.Harika bir müzikalin içine yedirilince zaten insan belli bir süre sonra “don’t cry for me argentina the truth is i never left you…” demeye başlıyor..

Bir Cevap Yazın

