Bin Jip / 3-Iron- Bomboş bir ev..

Bu filmi televizyonda denk gelerek izlemiştim, hatta kendisinin bir Kim Ki-duk filmi olduğunu bilmeden, daha ziyade kim kidir, bu Kim Ki-duk denen adam hallerinde ve cehaletindeyken izlemiştim..Nerdeyse bütün film boyunca iki üç cümle duymak, sadece yaşanılanlara bakmak ve arada sırada vurucu özelliği ile Natacha Atlas şarkısı dinlemek bir filmi insanın gözünde başyapıt yapar mı; yapar..Hele ki benim gibi film izleme kotası sınırlı olan bir insan için, baş ucuna konulacak filmlerden biri yapar..

Filmin sonuna dair kardeşimle farklı yorumlara girsek de, bence buradan filmin en güzel özelliği çıkıyor.Sığ bir film değil, sonrasında üstünde çokça düşündüren ve hala bir mana bulamadığımız mesajlarla dolu bir film..Ve yine diyorum, Natasha Atlas’ın o muhteşem sesiyle eksiksiz bir şahaser…İzlerken sonucun beni bu kadar memnun edeceğini hiç tahmin etmemiştim.Hani öyle filmler olur ya, geriye dönüp onun hakkında düşündüğünüzde içiniz sıcacık olur, bu filmde onlardan bir tanesi..Sessizliğin içinde bir aşk öyküsü, sessizliğin içinde belki de bir kendini bulma öyküsü; ve belki de hiç var olmayan, olmak istemeyen bir karakterin öyküsü..Hikaye güzel olmasa da görüntüsü ve müzikleri bile yeter..

Bu filmi izledikten sonra yönetmenin yapmış olduğu diğer filmleri de aramaya başladık.Yine daha sonra bahsederim, birkaç tanesini bulup izledik ve hep aynı tadı yakalayabildik.Zaten Kore filmlerine bir adım atmamı sağlayan en önemli bir film budur, adamların sınırsız bir hayal gücü var.Ve diğer Hollywood filmlerdindeki gibi olayın suyunu çıkarmıyorlar, gelip anlatıp gidiyorlar başka bir gayeleri yok..Denk gelirseniz mutlaka izlemenizi tavsiye ederim..

8 thoughts on “Bin Jip / 3-Iron- Bomboş bir ev..

  1. Şu ana kadar sadece 3 filmini izlemiş olsamda en iyi KimKiDuk filmi bence. Yoruma gerek yok!

  2. “Ve diğer Hollywood filmlerdindeki gibi olayın suyunu çıkarmıyorlar, gelip anlatıp gidiyorlar başka bir gayeleri yok..” Derken çok isabetli bir tespitte bulunduğunu belirtmem gerekli. Bu filmi ilk izlediğimde “bunu benden başka beğenen bir adem evladı olursa dünya benim için daha iyi bir yer haline gelmeye başlayacak” şeklinde yargıda bulunmuştum, sene 2010 ve gerçekten etrafım onlar ile çevrili.

  3. Şu an Natacha Atlas dinliyor olmasam, belki bu film için yorum yazmayabilirdim. Yaklaşık 1,5 yıl önce izlediğim bir film. Şahsi fikirlerimi şöylece aktarayım;

    Kesinlikle çok derin, çok anlamlı, şaheser, adamı vurur, adamı çarpar, adamı sersemletir, sonra… Birden kendine getirir, hatırlatır, düşündürür, farkındalık yaratır… Hisli olan insanlarda nefes darlığı yarattığına da şahit oldum … Bu filmde karakterler konuşmaz … Tüm filmde sadece iki replik vardır… Ama nitekim çoğu zaman filmi izlerken ve filmi izledikten sonra…filmi izledikten 6 ay sonra…Ve 1 sene sonrasında bile…Çoğu zaman kendinizi içinizde konuşurken bulabilirsiniz…Bu filmde görmek isteyenler için çok şey var…Kalbi açık olanlar için çok şey ver… Gözü kapalı olanlar için ise hiç bir şey yok, sadece zaman kaybıdır. Bu film derin uykuda olana ninni gibi gelir…Hafif uykuda olanın yüzüne şaplak gibi iner ve uyandırır.

    Dediğim gibi anlamak isteyen için, hayatın manası gibidir. Bilmeyenler için ise şaka gibidir. Zaman zaman nereye gideceğini bilmeyene yolu gösterir. Zaman zaman arayana aradığını buldurur. Ne ararsınız, ne bulursunuz, ne düşünürsünüz bilemem…Ama izlettiğim insanlara (affınıza sığınarak söylüyorum) *Ohaaa* dedirtmiş bir filmdir.

    Kişisel uyarım; Kore Filmlerine başlamak için kesinlikle uygun bir film değildir, böyle bir hata yaparsanız çoğu mesajı kaçırırsınız ve farkına da varamazsınız. Filmdeki kimi detayları yakalayabilmek için, önceden bir miktar Kore filmi izlemiş olmanızın faydası vardır.

    Natacha Atlas ‘a gelince. Filmi izledikten 2 gün sonrasında tüm diskografisi elimdeydi. Görüldüğü üzere de halen dinlemekteyim. Natacha için de acele etmeyin derim. Sırasıyla gidin. Kore filmleri izlemeden bu filmi izlemeyin ve bu filmi izlemeden de Natacha albümleri için acele etmeyin derim.

    Kore filmelerinde de bir gelenek görenek vardır. Giriş yapacağınız filmler bellidir. Geliştirici filmler bellidir. İsmi ve konuları farklı olan, seri olmayan, ama sırasıyla izlenmesi gereken filmler vardır mesela. Biraz araştırın derim.

    Yukarıdakiler kişisel görüşümdür. Kimseyi bağlamaz. Tavsiyeden ibarettir. Ben girmeyin dedim diye *Ben kapıyı kırar girerim* demenize gerek yoktur, dilerseniz kapı açıktır. Girmek isteyen kapıyı çalmaya gerek duymadan da girebilir.

    Saygılarımla

  4. bir türlü cesaret edemedim bu filmi izlemeye.
    kalitesi tartışılmaz
    sırf bu kaliteyi düşürmeyeyim diye başlamıyorum
    bana b,raz uzak geliyo
    sessizlik
    kabus gibi ^^’

  5. Jae Hee’nin oyunculuğunun tavan yaptığı harika film.

    Gafsa çalar, siz hüzünlere gark edersiniz..

    Jae Hee’yi çok seviyorum. Çok iyi bir oyuncu.

    Filmde tam bir Kim Ki-Duk klasiği.

  6. Benim Güney Kore’ye dair- hatta daha ne izlediğimi bilmediğim dönemlerde- ilk izlediğim filmlerden biridir.Ne mutlu ki o an için en kaliteli yapımlara denk gelmişim, şimdi birilerine kore sinemasına bağlamak istesem, kullanacağım en etkili silahlardan biri yine kesinlikle bu film olur..

    Son kanka, yazına sağlık, çok güzel anlatmışsın; büyük bir zevk alarak okudum yorumunu.Hatta daha okumaya başlamadan uzunluğu karşısında oldukça sevinip, kalemini takdir ettim..Düşüncelerine her zaman bekleriz..

  7. @ mavi

    Seni zorla ekran başına bağlıyoruz, açıyoruz bu filmi, ve de zorla izletiyoruz..Ancak bu şekilde seni Kim Ki Duk amcanın hayranları arasına sokmuş oluyoruz..Çok ama çok seveceksin mavi, adım gibi biliyorum..

  8. @ lee

    Gafsa demeyeceksin şimdi bana, kaç gündür gene deli gibi dinliyorum, hatta ailecek “dinliyoruz”..Beni bir duygudan alıp diğerine sürüklüyor bu şarkı yaa..Bir filmle bu kadar özdeşleşen başka bir müzik olabilir mi..Ve kadının ne dediğini bile anlamıyoruz daha..

Bir Cevap Yazın

